Pojam iz oblasti društva, kulture ili religije koji se odnosi na kolektivnu i pojedinačnu praksu prihvatanja i saradnje sa osobama koje nisu iste vere, ne misle na isti način, imaju drugačiji politički stav ili se razlikuju po nekom drugom osnovu. UNESKO je ovako definisao toleranciju: „Poštovanje, prihvatanje i uvažavanje bogatstva različitosti. Temelji se na znanju, otvorenosti, komunikaciji i slobodi mišljenja, savesti i uverenja te predstavlja harmoniju u različitostima. Biti tolerantan znači biti slobodan, čvrsto se držati svojih uvjerenja i poštivati da se i drugi drže svojih, prihvatiti činjenicu da ljudska bića, prirodno različita u svojim religijskim verovanjima i ubjeđenjima, govoru, ponašanju i vrednostima, imaju pravo da žive u miru i da budu onakvi kakvi jesu, bez bilo kakve diskriminacije.“ Tolerancija uključuje svesnu odluku da se postupi nenasilno ili uzdržano. Zasnovana je i na verskim učenjima svih dominantnih religija, ali i na državnim zakonima koji ustanovljavaju pravo na različito mišljenje i neugrožavanje pojedinca. Što je religija univerzalnije, veći je i stepen tolerancije koj pokazuje prema predstavnicima drugih konfesija. Tolerancija podrazumeva i uvažavanje tuđih ideja, stavova i načina života. Biti tolerantan znači biti svestan različitosti u odnosu na nas same i prihvatanje toga u svakodnevnom životu. Uz ovaj pojam vežu se i slični pojmovi kao što su stereotipi, predrasude i strah od različitosti, ali i od onih koji su nam sični po mnogim osobinama, ali ih razlikujemo po veroispovesti, nacionalnosti ili drugim činiocima. Predrasude se odnose na iracionalnu sumnjičavost ili mržnju prema određenoj skupini ljudi, rasi ili religiji. Predrasude se često temelje na društvenim stereotipima, a u najekstremnijoj varijanti, rezultiraju time da se određenim skupinama ljudi ukidaju ljudska prava, ili da se nekim drugim skupinama daje nepoštena prednost. Tolerancijom i poštovanjem prava na različitost, uz njihovo puno uvažavanje, čak i kada smo suprotnog miščjenja, bavili su se mnogi mislioci, pisci ali na poruke tolerancije možemo naići i u samom Novom Zavetu, gde se odbacuje starozavetno učenje Oko za oko, zub za zub. S druge strane, indijski mislilac i političar Mahatma gandi rekao je: „Svi mi imamo različita lica, karaktere i imena. Da je Bog želeo da svi budemo isti učinio bi to. Nepoštovanje razlika i optuživanje drugih za naše greške je nepoštovanje Boga.“